maandag 15 juni 2009

Een volgende update

Inmiddels zijn we over de helft van de week heen en hebben de Olympisten zojuist één van de zwaardere toets-sessies achter de rug. Tijd om even een paar dagen terug te kijken met mooie momenten, foto's en een aantal stukjes geschreven door de Olympisten zelf.

Na de dissectie op donderdag was het vrijdagochtend tijd voor het afronden van het microbiologiepracticum. Iedereen moest aan de slag met microscopen om hun bacteriën te tellen. Dit practicum werd afgesloten met een toets.




Een stukje verslag geschreven door Philip:

Het was bekend gemaakt dat komende woensdag een toets kwam over het herkennen van 40 planten in 400 seconden, dus toen we voor de tweede keer deze week onderweg waren naar het laboratorium voor microbiologie werd er af en aan gesleept met grassen en bloemen die in volle vaart van de kant van de weg geplukt waren. Het middelpunt van deze chaos waren de begeleiders, die gevraagd werden van de halfkale stengels even snel te zeggen wat de soort- en familienaam waren.


In de middag was het tijd voor een college over moderne genetica. Woorden als epigenetische variatie, chiasmata, crossing-over en cis en trans allelen moesten in rap tempo worden opgenomen, want na het college volgde onmiddelijk een pittige toets.



De dag werd afgesloten met wederom een lekkere maaltijd (Afrikaans, mét sprinkhanen) en een ontspannend potje volleybal.





(meer volgt later ...)

1 opmerking:

  1. Hehehe - de planten-toets; daar heb ik goede herinneringen aan... én een litteken op m'n vinger. Ik was zo stom geweest om een doosje prepareermesjes in m'n tas te stoppen.

    Ik bedenk me net dat het inmiddels 11 & 12 jaar geleden is dat ik aan de bio-olympiade heb meegedaan. o__O! Ik voel me oud.

    BeantwoordenVerwijderen